„Intellectus“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė mokymosi tendencijas
Reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa buvo atlikta bendrovės „Spinter tyrimai“ 2017 m. vasarį anglų kalbos mokyklos „Intellectus“ užsakymu. Per tyrimą apklausta 1011 respondentų nuo 18 iki 75 metų amžiaus. Respondentai pasirinkti iš visos Lietuvos teritorijos.
Kas Lietuvoje suaugusiuosius ir vaikus skatina mokytis anglų kalbos
Tyrimas atskleidė, kad Lietuvos gyventojus ir jų vaikus papildomai mokytis anglų kalbos labiausiai skatina galimybė susikalbėti užsienyje ir geriau išmokti šnekamąją kalbą. Bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa parodė, kad galimybė susikalbėti keliaujant užsienyje labiausiai žavi 23 % apklaustųjų, o 21 % mokytis anglų kalbos skatina noras žiūrėti filmus ar skaityti anglų kalba.
Kokia gi praktika mūsų mokykloje
Norėdami pradėti mokytis anglų kalbos ar ją tobulinti, daugelis mūsų mokinių svarsto ir blaškosi tarp bendrinės ir šnekamosios anglų kalbos kursų, bet siekdami pagerinti bendras žinias dauguma vis dėlto orientuojasi į kalbėjimo mokymą. Dėl tokios tendencijos bendriniame kurse daugiau dėmesio skiriame praktikai, kalbėjimui tarpusavyje. Be to, kalbėjimo lavinimą akcentuoja ir Oksfordo, Kembridžo universitetai bei kiti leidėjai, kurių šiuolaikinę mokymo metodiką naudojame. Vien šnekamosios kalbos kursus dažniausiai renkasi tie, kurie susiduria tik su sakytine anglų kalba arba neblogai išmokę teoriją, tačiau visiškai neturi praktikos.
Apklausa taip pat parodė, kad 17 % žmonių papildomai mokytis anglų kalbos skatina planai dirbti užsienyje. 13 % apklaustųjų anglų kalbos mokėjimas yra norma, todėl jie nenori atsilikti nuo mokančiųjų, o 12 % tyrimo dalyvių anglų kalba reikalinga dabartiniam darbui ar ieškant naujo.
Vaikams anglų kalba – ne dėl egzaminų
Daugelis mokinių, abiturientų į mus kreipiasi norėdami geriau išlaikyti baigiamuosius mokyklos ar tarptautinius egzaminus, kurie reikalingi stojant į aukštąsias mokyklas. Tačiau tėvai geriau nei vaikai supranta, kad anglų kalbą reikia mokytis ne vien egzaminams, ypač turint omenyje, kad bendrojo lavinimo mokyklose dažnai nesuteikiama pakankamai praktinių kalbėjimo įgūdžių. Būtent todėl mūsų mokytojai itin daug dėmesio skiria kalbėjimo įgūdžiams lavinti.
Tam, kad vaikai geriau pasiruoštų baigiamiesiems mokyklos ar tarptautiniams egzaminams, į papildomas anglų kalbos pamokas juos leistų atitinkamai 26 % ir 15 % apklaustųjų. Tačiau net 47 % apklaustųjų vaiką į anglų kalbos pamokas leistų tam, kad jis geriau išmoktų šnekamosios kalbos, o 43 % – kad geriau išmoktų bendrinę anglų kalbą, t. y. rašyti, skaityti ir kalbėti.
Į privačią anglų kalbos mokyklą tobulinti šnekamosios anglų kalbos savo vaikus labiau linkę leisti gaunantieji dideles pajamas, o gaunantys vidutines ir didesnes pajamas tyrimo dalyviai, taip pat mažesnių miestų ir rajonų centrų gyventojai labiau akcentavo būtinybę vaikams geriau išmokti bendrinę anglų kalbą. 24 % apklaustųjų leistų arba leidžia vaiką į papildomas anglų kalbos pamokas, kad jis geriau pasiruoštų gyventi ir dirbti užsienyje, o 18 % – kad jis pasiruoštų studijoms užsienyje.
Labiau rūpinasi vaikais
Šios apklausos rezultatai parodė ir tai, kad Lietuvos gyventojai labiau rūpinasi vaikų ateitimi. Tiesa, 39 % apklausos dalyvių atsakė, kad anglų kalbos mokytis jų niekas neskatina, jie jos nenori mokytis ir nesimokys. Tačiau vaiko į privačią anglų kalbos mokyklą jokiais tikslais neleistų tik 15 % gyventojų. Tai rodo, kad žmonės linkę vaikų ateičiai ir išsilavinimui skirti didesnį dėmesį nei sau.
Kas antras lietuvis jau mokosi arba mokytųsi anglų kalbos
Tyrimo duomenimis 39 % respondentų atsakė, kad nenori mokytis anglų kalbos, tuo metu kai 12 % apklausos dalyvių kalbą puikiai moka. Šie rezultatai leidžia daryti išvadą, kad likusiems 48 % Lietuvos suaugusiųjų anglų kalbos mokymasis yra aktualus.
< Grįžti į Naujienų puslapį
- Geriname procesus
- Nacionalinio Kauno dramos teatro aktoriai suprato: anglų kalba reikalinga ir scenoje
- Vieneri metai anglų kalbos mokymosi nuotoliniu būdu: nuo iššūkių iki pranoktų lūkesčių.
- Anglų kalbos lygiai: kiek laiko mokytis, kad pasiektumėte norimą rezultatą?
- Mokiniai anglų kalbos mokyklai skyrė aukštą įvertinimą: nustebino nuotolinių pamokų dėstymo kokybė