Mokslininkai ištyrė intensyviųjų anglų kalbos kursų naudą
Bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad 47 % tėvų leistų ar leidžia savo vaikus papildomai mokytis šnekamosios anglų kalbos, 43 % – bendrinės anglų kalbos (skaitymas, rašymas, šnekėjimas), o 26 % – kad moksleiviai papildomai lankytų anglų kalbos kursus, siekdami geriau pasiruošti baigiamiesiems egzaminams.
Mokslinis tyrimas atskleidė intensyvaus mokymosi naudą
Mokslininkų Elsa Tragant ir Raquel Serrano pernai atliktas tyrimas atskleidė, kad intensyvi vasaros anglų kalbos kursų programa net per trumpą laikotarpį (3–4 savaites) pastebimai pagerina moksleivių anglų kalbos įgūdžius. Mokslininkai patikrino moksleivių įgūdžius prieš ir po kursų. Rašytinės ir šnekamosios anglų kalbos testų rezultatai po kursų buvo aukštesni. Vasaros anglų kalbos stovyklų aplinka yra puiki terpė motyvacijai augti bei vėliau paskatina geriau mokytis formaliojo ugdymo programoje. Mažiau struktūruotoje aplinkoje atsiskleidžia moksleivių ir mokytojų natūralus bendravimas. Tokią aplinką yra sudėtinga sukurti formaliame ugdyme.
Naudingai ir smagiai
Mūsų mokyklos intensyvūs anglų kalbos kursai moksleiviams vasarą – puiki galimybė atostogas leisti ir naudingai, ir įdomiai. Kursuose vaikai užmezga ryšį su savo bendraamžiais, tobulina anglų kalbos žinias, didėja jų pasitikėjimas savimi, jie įgyja laisvės pojūtį bendrauti užsienio kalba bei patiria smagių įspūdžių. Svarbi taisyklė: mokytojai ir moksleiviai turi kalbėti tik angliškai prieš užsiėmimus, jų metu ir po jų – taip išmokta teorinė medžiaga įtvirtinama realiose situacijose. Be to, vasaros kursuose moksleiviai užpildo spragas, kurios trukdytų mokytis kalbos kitais mokslo metais.
Užpildomos spragos, gerėja šnekamoji anglų kalba
Anglų kalbos mokymui mokyklose skirtas ribotas valandų skaičius, tad Lietuvoje ir kitose kaimyninėse šalyse populiaru lankyti papildomus neformalaus ugdymo anglų kalbos užsiėmimus. Trumpo laikotarpio intensyvius kalbos kursus moksleiviai paprastai lanko vasaros atostogų metu. Šiuo laiku vaikai ir paaugliai gali visą dėmesį skirti užsienio kalbos įgūdžiams tobulinti neatsitraukdami nuo kitų mokslų. Mokslininkų tyrimai įrodo, kad neformalus ugdymas užpildo formalaus ugdymo spragas. Europos šiuolaikinių kalbų centras (angl. European Centre for Modern Languages), remiamas Europos Komisijos, atliko tyrimus ir pristatė efektyvius kalbų mokymo metodus. Mokslininkė Barbara Hinger, tyrinėjusi intensyvių kursų aspektus, atrado, kad intensyvių vasaros kalbų kursų dalyviai pagerino spontaninę šnekamąją kalbą, sakinio struktūrą ir kitus gramatikos aspektus, todėl moksleiviai, rudenį grįžę į mokyklą, laisviau bendrauja su bendraamžiais anglų kalba.
„Spinter tyrimai“ apklausos rezultatai
Apklausos rezultatai atskleidė ir tai, kad Lietuvos gyventojai rūpinasi vaikų ateitimi. Beveik pusė apklaustųjų leistų vaiką papildomai mokytis anglų kalbos. „Spinter tyrimai“ apklausa taip pat atskleidė, kad 17,8 % apklaustųjų papildomai mokytis anglų kalbos skatina noras pasiruošti studijoms užsienyje ir 15 % – tarptautiniams egzaminams IELTS, TOEFL ir kt.
Reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa atlikta bendrovės „Spinter tyrimai“, per tyrimą apklausta 1011 respondentų nuo 18 iki 75 metų amžiaus.
< Grįžti į Naujienų puslapį
- Geriname procesus
- Nacionalinio Kauno dramos teatro aktoriai suprato: anglų kalba reikalinga ir scenoje
- Vieneri metai anglų kalbos mokymosi nuotoliniu būdu: nuo iššūkių iki pranoktų lūkesčių.
- Anglų kalbos lygiai: kiek laiko mokytis, kad pasiektumėte norimą rezultatą?
- Mokiniai anglų kalbos mokyklai skyrė aukštą įvertinimą: nustebino nuotolinių pamokų dėstymo kokybė