fbpx
2 savaitės anglų be įsipareigojimų. Jei kursų netęsite – nieko nemokėsite
2 savaitės anglų be įsipareigojimų. Jei kursų netęsite – nieko nemokėsite
2 savaitės anglų be įsipareigojimų. Jei kursų netęsite – nieko nemokėsite
2 savaitės anglų be įsipareigojimų. Jei kursų netęsite – nieko nemokėsite
2 savaitės anglų be įsipareigojimų. Jei kursų netęsite – nieko nemokėsite
2 savaitės anglų be įsipareigojimų. Jei kursų netęsite – nieko nemokėsite
2 savaitės anglų be įsipareigojimų. Jei kursų netęsite – nieko nemokėsite
2 savaitės anglų be įsipareigojimų. Jei kursų netęsite – nieko nemokėsite
2020-08-31

Kalbų mokymasis kaip sportas: ar jaunam, ar vyresniam pradėti „sportuoti“?

Intellectus anglu kalbos mokytojas Vitalijus

Dažnai girdima frazė „lenk medį, kol jaunas“ ne tuščiai skamba, kalbant ir apie užsienio kalbų mokymąsi. Mažesni vaikai imlesni naujiems dalykams, todėl mokytis kalbų jiems lengviau. Suaugusieji labiau susikaustę ir kamuojami baimių, tačiau psichologė Asta Blandė ir anglų kalbos mokytojas Vitalijus Leškovič teigia, kad mokymuisi amžiaus ribų nėra.

Suaugusieji mokosi atsakingiau, vaikai nebijo klysti

Psichologės A. Blandės teigimu, vaikai neturi didelių baimių klysti ir pasirodyti ne taip, kaip save įsivaizduoja. Visai kitaip yra su suaugusiaisiais, mat jie jau turi susiformavusį įsivaizdavimą, kas jiems sekasi ar ne ir neretai yra linkę save įsprausti į rėmus.

„Suaugusieji jau yra įgiję tam tikros patirties ir tai lemia jų norą ko nors naujo išmokti. Patirti nemalonūs išgyvenimai kelia stresą, o pozityvi patirtis primena, kad mokytis gali būti įdomu ir vertinga. Tuo tarpu vaikai dar tik kaupia patirtį ir mokytojas turi visas galimybes parodyti įvairų ir prasmingą mokymo(si) kelią. Paprastai jie – žaismingesni ir atviresni įvairiems būdams mokytis, nebijo klysti. Tuo tarpu suaugusieji neretai yra jautresni klaidoms, atsiranda baimė apsijuokti, parodyti netobulą savo pusę.

Tačiau mokymo(si) procese suaugę žmonės yra kur kas savarankiškesni ir paprastai atsakingesni, ypač jei turi aiškų tikslą, kurio siekia. Vaikams dažniausiai reikia pagalbos formuojant mokymosi įgūdžius ir jie patys turi investuoti nemažai jėgų mokantis mokytis“, – pagrindinius mokymosi skirtumus atskleidžia A. Blandė.

Ikimokyklinio amžiaus vaikai – patys imliausi 

Kai vaikai pradeda kalbėti ir žodžiais komunikuoti savo mintis, pasak anglų kalbos specialisto Vitalijaus Leškovič, į jų kasdienybę galima pamažu pradėti įnešti ir anglų kalbos mokymąsi.

„Daugybė žmonių žavisi mokyklinio amžiaus vaikų gebėjimais greitai įsisavinti informaciją: mokytis ne tik pačių įvairiausių dalykų, bet ir užsienio kalbų. Tik dalis neįvertina, kad 2–4 metų vaikai yra ypatingai imlūs kalboms ir itin lengvai įsisavina jų tarties, intonacijos ypatumus, išmoksta naujus žodžius. Ir svarbiausia, mokosi natūraliai, nebijo suklysti ar apsijuokti prieš kitus neteisingai sudėlioję sakinį. Žodžių kortelių, iliustruotų knygelių, filmukų rodymas, bendravimas labai paprastomis šeimos kasdienybės temomis, pavyzdžiui, išvertus keletą žodžių apie maistą, leidžia mokytis greitai ir žodžius, frazes įsiminti ilgam“, – sako anglų kalbos mokyklos „Intellectus“ mokytojas.

Anglų kalbą prilygina sporto salei

Jei vaikams tinka spontaniškesnis, dinamiškesnis mokymasis, anot anglų kalbos mokytojo, suaugusiųjų turėtų būti nuoseklesnis, labiau paremtas struktūra ir nuolatiniu kartojimu.

„Anglų kalba – kaip sporto salė. Tam, kad užaugintumėte raumenis, reikia nuoseklumo ir pastovumo. Jeigu kalbą vartosite 3–5 kartus per savaitę ir tai darysite nuosekliai, būsite suinteresuoti kažko išmokti – tokiu atveju amžius nėra riba. Jei vėliau pradėsite mokytis, gali reikėti kiek daugiau laiko norimiems rezultatams pasiekti“, – teigia V. Leškovič.

Dažnu atveju suaugusieji pasižymi didesne motyvacija, nes anglų kalbos kursus pradeda lankyti su tikslu – svajoja išvykti studijuoti į užsienį, susikalbėti su anūkais gyvenančiais svečioje šalyje ar siekti geresnių rezultatų profesinėje srityje.

Registruokitės į anglų kalbos kursus nuo rudens 


< Grįžti į Naujienų puslapį